Tuesday 9 November 2010

Bun Kacang Merah....



Gemuk2 je...Gambar ni amik waktu malam..Tak cantik sikit...

Ni pandangan dekat sikit...Kena tambah lagi inti lain kali...

Sewaktu rebus kacang merah nak buat agar2 kacang merah hari tu, rebus je 1 kilo kacang merah. Mmg dah rancang nanti nak buat pes kacang merah utk buat inti bun. 2 hari gak baru jadi pes kacang merah tu. Apabila lepas masak tengahari, saya akan rebuskan lagi kacang merah tu. 2 hari berturut2 buat camtu baru betul2 jadi pes. Baru saya tambahkan gula secukup rasa. Bolehlah buat stok.

Jadi selepas buat
Cinnamon Hotdog Spicy Bun, saya terus buat lagi satu doh. Ini doh yang dah biasa saya gunakan. Saya suka buat dua doh sekali gus kerana tak payah susah2 nak keluarkan kitchen mixer banyak kali. Maklum le dapur terlebih besar, tak dpt nak letak je kitchen mixer kat bench, susah nak buat kerja.

Doh yang kedua ni le saya intikan dengan pes kacang merah dan sapu dengan telur & taburkan dengan biji bijan. Emmm...Boleh bawa bekal anakanda bertiga ke sekolah esok.

No comments:

Post a Comment